De laatste competitieronde. Een Thriller!

In de groepen A en B waren de kampioenen reeds bekend, maar in de groepen C en D allerminst.

Voor de laatste ronde waren de kanshebbers in groep C, Robert Crompvoets en George Henneberke en in Groep D waren dat, Florian Pol en Jan Bouwhuis. Robert moest winnen om kampioen te worden, bij remise had George nog een kans, maar dan moest hij wel winnen. In groep D was er voor Jan maar 1 mogelijkheid en dat was winnen. Dan moest Florian wel verliezen. De indeling maakte het nog spannender want, Robert (C-groep) moest spelen tegen Jan (D-groep)! Een triller was geboren.

Het was al snel duidelijk dat Florian zou verliezen. Dus zowel Jan als Robert hadden nu een overwinning nodig, remise was geen optie. De partij ging over en weer, met uiteindelijk de meeste kans op remise. (Eindspel met ongelijke lopers) Maar beiden namen risico’s, want er moest gewonnen worden. Uiteindelijk trok Jan aan het langste eind en kon Robert hem een de hand schudden. 2 seconde later werd de partij van George ook direct remise gegeven. Daardoor trokken George (groep C) en Jan (groep D) als winnaars naar de bar voor een welverdiend biertje. Soms is schaken nog net iets leuker dan normaal.