Fantastisch resultaat!

Het C-team van Almelo is er dit jaar in geslaagd om in de JCC Meesterklasse (t/m 14 jaar) een fantastisch resultaat neer te zetten. Over vier verspreide speeldagen wisten Storm Fallaux, Jay-Giani Sapulette, Jayden Breider en Evan Gelten 3e van Nederland te worden 🥳
Met locaties als Delft / Amsterdam en Amstelveen en een aanvang van 10:00 waren de speeldagen lang. Vertrek vanuit Almelo om 7:30 was dan ook noodzakelijk.
Per speeldag werden er 2 lange partijen gespeeld tegen de beste teams van Nederland.
Zware gevechten op het bord werden geleverd. In alle 8 rondes was het knokken voor elk punt. Op 9 december was de spannende finale dag: strijden voor de 3 plek.
De eerste partij monde uit in een 2-2 tegen de nummer 2 van de competitie (Amsterdam West C1). Er lag voor de jongens dan ook veel druk op de laatste ronde. Het was nu een “must-win”. Bij een remise was er immers grote kans om buiten de prijzen te vallen. Het was spannend tot het laatste moment. Bij een 2-1 stand (bordpunten) boodt Jay-Giani zijn tegenstander een strategische remise aan om zo de 3e plek veilig te stellen. Een fantastisch resultaat. We mogen dan ook trots zijn op ons jeugdteam!
Het waren niet alleen maar zware partijen, maar er was ook ruimte voor gezelligheid. Het draait bij schaken in teamverband niet alleen om het spelen en winnen voor jezelf, maar juist om in een teamverband leren werken, vriendschap te ontwikkelen en bovendien plezier te hebben. Tradities zoals slapen op elkaars schouder tijdens de rit naar huis, ouders die elke speeldag de portemonnee moesten trekken voor de McDonalds in Holten (andere locatie mocht niet, ook al betekende dat soms laat eten 😄).

Ik hoop dat dit een inspirerend verhaal is voor onze andere jeugdleden. Ook dank natuurlijk aan onze jeugdtrainers. Zij hebben onze jongens begeleidt. En bedankt ouders. Het is niet alleen de portemonnee trekken bij Holten, maar ook schuiven met de agenda’s zodat de jongens aanwezig kunnen zijn.

Laszlo Moldovan