Almelo 2 wint eerste wedstrijd in KNSB 5c

In deze wedstrijd in een wat hogere klasse was het begin ontluisterd. Na 2 uur spelen, 32 zetten en praktisch geen echte tijd verbruikt moest Rogelio opgeven omdat Jesse in een mooie combinatie hem velde. Even later wist Jay-Giani te winnen door winst van een belangrijke pion gaf Niels terecht op. Yannic verliest een loper, probeert te compenseren en moet even later de winst aan Fleur laten. Ook Floris kon in tijdnood zijn stelling niet goed houden en gaf op.
Bij een 1-3 stand kwam de ommekeer. Storm won op overtuigende wijze van Henk een 2000 speler. Max velde het oordeel over Henny en even later moest David de winst aan onze nieuweling Aron Kreijkes laten. 4-3. De laatste partij was een kraker. Vlak voor de eerste tijdcontrole, op zet 40, wist Jan-Geert door een fout van zijn tegenstander toch een winnend toreneindspel en uiteindelijk de winst te behalen.
Een mooie voor ons jeugdteam prachtig behaalde overwinning 5-3