Laatste wedstrijd van ons eerste team

Zaterdag speelde ons eerste team in de KNSB competitie zijn laatste wedstrijd tegen Zevenaar.

De wedstrijd werd knap met 3-5 gewonnen.

Onze eerste bordspeler Marcel Wildschut had direct ons eerste punt binnen omdat hij geen tegenstander had. Hij heeft daarna zijn tijd nuttig ingevuld door alle vaste spelers die verhinderd waren (inclusief teamleider en invallers) tijdens de wedstrijd actueel via de groeps-app op de hoogte te houden.

Hieronder een weergave van dit (éénmalige) live verslag, inclusief opmerkingen van de ontvangers van de berichten:

10:15 uur Yannic. Heel veel succes allemaal

12:06 uur Edwin. Succes

15:08 uur Yannic. Al uitslagen?

15:23 uur. Marcel. 0-2

15:24 uur. Bennie. Dat ziet er goed uit.

15:24 uur. Marcel. Marcel en Rogelio beiden 1 punt

15:28 uur. Yannic. Wauw, heel goed!

15:36 uur. Marcel. Humphrey staat slecht en Ben remise door eeuwig schaak afgeslagen, nu toren achter tegen 4 pionnen. Matthias staat beter in dubbeltoren eindspel, Martin heeft onduidelijke stelling (voor mij tenminste)

15:39 uur. Bennie. Mooi, erg spannend.

15:42 uur. Mijn vergissing, dacht dat Humphrey stuk ging verliezen, maar hij had een mooie tussenzet waarbij beide dames ineens enpris stonden. Hij lijkt nu zelfs stuk voor te komen tegen Guust Homs. 1 vd sterkste spelers van Zevenaar! Floris twee pionnen achter, Egbert materiaal gelijk, maar wat gedrongen. Nadat stof bij Humphrey is opgetrokken staat hij toch kwaliteit achter. Matthias mooi gewonnen 0-3.

15:50 uur. Bennie. Geweldig

15:50 uur. Ton. Nog 1,5 punt. Super leuk dat live verslag.

15:53 uur. Yannic. Wauw, goed bezig.

15.54 uur. Marcel. Floris helaas verloren, goed gestreden, maar de stelling was te gedrukt. 1-3. Humphrey kan wellicht stelling dicht houden in eindspel P+L tegen T+P en 5 tegen 4 pionnen, maar blijft lastig. Ben heeft pion geruild nog steeds 4 pionnen voor toren, koning helemaal “blood” en dame van Ben komt steeds dichter in de buurt van a6-a3-c1 en dreigt nu naar g5 te gaan met schaak. (zie foto) Martin krijgt eindspel met ongelijke lopers en gelijk aantal pionnen. Lijkt remise te worden.

16:11 uur. Yannic. Klinkt goed Marcel, dank voor het verslaan!

16:13 uur. Marcel. Egbert heeft pion gewonnen. Komt steeds beter te staan. Humphrey houdt stand lijkt vesting te worden. Tegenstander Egbert geeft op. 1-4.

16:16 uur. Yannic. Applaus.

16:17 uur. Bennie. Dit is een geweldige verrassing.

16:20 uur. Marcel. Dame van Ben wordt opgejaagd. 12 van de laatste 13 zetten met de dame. Dh6-e6-g6-c6-a4-a7-a6-a3 even een pion b4 tussendoor en toen Dc1-a3-a7-a4.

16:22 uur. Matthias. Haha verslag tot in detail.

16:24 uur. Marcel. Dg4 en Dd3 volgen, je moet je dame natuurlijk nooit zoveel laten lopen…… Martin staat nog steeds minstend remise, dus winst lijkt binnen. Humphrey heeft het een beetje moeilijk en Ben een beetje veel lijkt het. Martin remise, 1,5-4,5 winst is binnen.

16:34 uur. Bennie. Gefeliciteerd jullie allen. De manier van verslaggeving was geweldig. Nog een prettige samenkomst.

16:34 uur Yannic. Feestje.

16:35 uur. Ton. Gefeliciteerd

16:39 uur. Marcel. Ben alsnog remise! Met uitgeputte dame, dat dan weer wel 2-5.

16:40 uur. Edwin. Gefeliciteerd. Dank voor het mooie verslag.

16:42 uur. Marcel. Humphrey heeft kwaliteit terug. Nu L en P eindspel en ieder 4 pionnen. Lijkt remise te worden.

16:45 uur. Edwin. Netjes.

Een dag later: Ben. Bedankt voor het mooie verslag, Marcel. Ik lees het nu pas. Net een radioverslag van het Nederlands elftal. Ook spannender dan het bekijken van de wedstrijd op TV.

Laatste opmerking: Humphrey heeft het  helaas net geen remise kunnen houden. Einduitslag 3-5.