De opsteker

Voor het schaakseizoen 2022-2023 kreeg onze opkomende schaak-ster schaakster RENATE  KROEZEN de opsteker .

Zij is het enige vrouwelijke lid in de interne competitie en het is heus niet om die reden dat ze ‘die hand’ kreeg, nee, de werkelijke reden was dat zij zich de afgelopen jaren enorm positief/enthousiast heeft geprofileerd  binnen onze vereniging.

Haar zoon Jay-Giani Sapulette speelde al een tijdje bij de jeugd en nu ook al bij de senioren en omdat Renate dan toch op de Schelf was, vond ze het wel een idee om wat voor de club te doen. Daar  een beetje onderuitgezakt ondertussen in een stoel de leesmap door te gaan zitten bladeren  was  nou niet zozeer iets waar zij met haar temperament voldoening uit zou hebben gehaald

Ze heeft zich toen beschikbaar gesteld om naast Daniël Rameaux, Egbert Gorter, Eric Mijnheer, Yannic Husers  en helaas onze nu net veel te jong overleden fijne kerel Henrie Hofsink,  jeugdleidster te worden en dat heeft ze meteen vanaf het begin met de grootst mogelijke toewijding  opgepakt……..ze heeft daarvoor toen ook al haar diploma schaaktrainer stap 1 gehaald.

Renate is in het algemeen geen type die als je bij haar met een verzoek komt , op voorhand  ‘nee’ zegt.

Ze kreeg b.v. vanuit het bestuur het verzoek of zij er wat voor voelde om de P.R.  op zich te nemen omdat haar voorgangster er mee ging stoppen……………het woord ‘nee’ kwam dus toen  niet bij haar op……….de P.R. blijft  dankzij onze Renate  gecontinueerd.

Renate denkt ook graag mee in bepaalde situaties en dat bleek al wel weer bij de afgelopen jaarvergadering toen de noodzakelijke contributieverhoging ter sprake kwam, zij vroeg of het bericht van de contributieverhoging  even op de mail kon worden gezet, heel veel ouders van kinderen waren nu niet bij deze vergadering aanwezig en lezen niet alles wat in de jaarvergadering uitnodiging staat.

Formeel hoefde die mail natuurlijk niet want er kunnen als bepaalde zaken in stemming worden gebracht door de bij de vergadering aanwezige leden  ‘hamerstukken’ worden ‘getimmerd’ .

Zij voelt haarfijn aan dat door de kleine moeite die zo’n mail dan met zich meebrengt je e.e.a. wat sympathieker laat overkomen en het nog even wat extra duidelijkheid schept.

Renate is ook nooit te beroerd om bij bepaalde gelegenheden als sponsor op te treden en ook dit  maakt de hele situatie met haar zo apart…iedereen is als het er op aankomt misbaar, nou, deze ‘pittige actie topper’ (geen woord van overdreven, iedereen die haar kent zal dit volmondig beamen) natuurlijk ook wel……….maar ook weer niet (-:

We hebben er nou eens één te pakken…………zo gigantisch verdiend ‘die hand’…………

george andré henneberke