Jan van Eldik Oliebollentoernooi

Na twee corona jaren waarin we geen oliebollentoernooi konden organiseren was het dit jaar gelukkig wel weer mogelijk. En we kunnen wel zeggen met veel succes. Nog nooit waren er zo veel deelnemers als dit jaar. Ondanks dat een groot aantal spelers wegens ziekte moesten afzeggen, deden er toch 90 schakers mee. Een absoluut record.

Ook kan dit toernooi gezien worden als een kleine schaak reünie. Vele oud leden van de schaakvereniging Almelo, inmiddels verhuisd naar elders, komen elk jaar graag van uit heel Nederland even terug naar Almelo om aan het toernooi deel te nemen.

Het toernooi was weer uitstekend georganiseerd onder de bezielende leiding van Ben Poelstra. We konden het toernooi dit keer houden in onze eigen grote nieuwe speelzaal in het wijkcentrum “de Schelf”. Er werden 7 rondes gespeeld in het bekende Zwitserse systeem.

Uiteraard was er champagne om te proosten op het nieuwe jaar en natuurlijk ruim voldoende oliebollen, waar men de hele avond van kon genieten.

Om de mooie prijzen werd er gespeeld in 4 verschillende prijsgroepen. Deze groepen waren ingedeeld naar sterkte. (rating)

De algeheel kampioen van de avond werd Jasper Kamphuis met 6,5 punt. De beste jeugdspeler werd ons eigen jeugdlid Storm Fallaux.

Beide konden de beker in ontvangst nemen van de wedstrijdleider Yannic Husers.

Alle uitslagen van de verschillende groepen zijn:

Groep A:

1. Jasper Kamphuis
  2. Alvin Jutba
  3. Johan Op de Dries

Groep B:

1. Bernard van Lenthe
  2. Levi Nies
  3. Jan-Geert Meulenkolk

Groep C:

1. Niels Elskamp
  2. Clemens Spanjer
  3. Hidde Lankheet

Groep D:

1. Marcel Wouters
  2. Teye Bloxs
  3. Joshua Mutlu

Al met al een uitermate geslaagde avond (zie onderstaande foto galerij), die volgend jaar zeker weer op de agenda zal staan.

Ton van Manen

_HVS0193