Snelschaken in onze nieuwe speelzaal

Vrijdag 1 juli was weer ons jaarlijkse snelschaaktoernooi, met toch wel een grote opkomst.

Ook enkele potentiele nieuwe leden hadden zich gemeld om mee te doen. We hebben gespeeld in de oude bibliotheek wat het komende seizoen ook onze standaard speelzaal zal worden. De vorige ruimte werd toch wel een beetje te krap. Zeker als er ook nog een aantal externe wedstrijden stonden gepland. Nu krijgen wij heel veel ruimte om onze partijen te spelen. De jeugd speelt daar ook hun competitie tot half 8 wat op zich ook leuk is. Senioren kijken even bij de jeugd en de jeugd kijkt even bij de senioren.

Bij het snelschaken dachten sommige dat de hele partij binnen één minuut moest worden afgewerkt. Maar in de tijd die men had (8 minuten + 3 sec increment) was nadenken toch nog echt wel mogelijk.

Op alle niveaus werd er gestreden om de prijzen. Bij gelijke standen werden de geldprijzen onderling eerlijk verdeeld.

Algeheel snel schaakkampioen (op weerstandspunten) werd dit jaar Alvin Jutba, ondanks dat hij in de laatste wedstrijd zijn Dame nog weg gaf. Maar verder had hij alle andere partijen gewonnen en was hij de terechte kampioen. In groep C (De groepen werden bepaald op grond van de eigen rating) waren goede prestaties te melden van Lucas van der Laan en Eva Grigoriu. Lucas stond met 4,5 punten maar net onder de toppers uit groep A en Eva had evenveel punten als de winnaar van groep B.

De uitslagen in de verschillende groepen waren als volgt. (zie ook onderstaande foto’s)

Groep A:
1.   Alvin Jutba                                   6 punten
1.   Jan Willem Timmerman       6 punten
3.   Peter Mijnheer                          5 punten
3.   Matthias Kruimer                    5 punten
3.   Rogelio Lujan Garcia              5 punten

Groep B:
1.   Storm Fallaux                             4 punten
2.   Florian Pol                                  3,5 punten
2.   Kars van Dam                           3,5 punten
2.   George Henneberke            3,5 punten

Groep C:
1.   Lucas van der Laan                4,5 punten
2.   Eva Grigoriu                               4 punten
3.   Hidde Lankheet                       3 punten

Al met al een geslaagde avond onder leiding van Yannic Husers.

IMG_8889 (2)
IMG_8888 (2)