Schaak-off

Fysiek schaken op de club en het ontmoeten van schaakvrienden(innen), het heeft er helaas een tijdje niet in gezeten. Maar daar komt langzaam verbetering in, want de schaakclubs in Nederland zijn weer geopend!

Om dit te vieren heeft de Koninklijke Nederlandse Schaakbond, samen met diverse schaakclubs en regionale bonden, een landelijk schaaktoernooi georganiseerd: de Schaak-Off.

De Schaak-Off is voor clubleden maar zeker ook voor alle nieuwe online schakers, die in de coronatijd online zijn gaan schaken, en graag eens fysiek willen schaken op de club.

De schaakvereniging Almelo was een van de verenigingen die daar aan mee heeft  gedaan. Landelijk hebben ca 900 schakers zich opgegeven voor dit toernooi. Clubschakers en huisschakers.

Bij Almelo konden wij 10 schakers verwelkomen die in 3 groepen de strijd met elkaar aanbonden. Spannend was het in Almelo zeker, want in 2 groepen moest een extra snel schaakwedstrijd de doorslag geven.

De winnaars zijn:

Groep A: Matthias Kruimer

Groep B: Jan-Geert Meulenkolk

Groep C: Justin Tjonk

Deze schakers worden nu uitgenodigd voor de regionale wedstrijden.

Wij wensen hen veel succes in de volgende ronde.

Ton van Manen

hier onder 3 foto’s toegevoegd