Huisschakers

Zoals iedereen weet hebben wij afgelopen jaar, samen met het sportbedrijf Almelo, een workshop gehouden over leden werving. Een onderdeel daarvan was een enquête die iedereen kon invullen.

Naar aanleiding daarvan zijn een 20-tal acties geformuleerd, die wij nu, daar waar mogelijk, willen gaan uitvoeren. Een 3-tal acties wil ik noemen die vooral voor huisschakers van belang zijn. Ken je nog een huisschaker attendeer hen op deze onderstaande mogelijkheden.

Deze acties zullen ook uitgebreid aandacht krijgen in de plaatselijke kranten.

1. Er zal een mogelijkheid geboden worden voor huisschakers om bij ons gratis schaaklessen te komen volgen. Deze zullen door onze leden worden verzorgd van half 7 tot half 8. (kost dus geen clubavond voor de instructeurs!)
  2. Wij willen huisschakers de mogelijkheid bieden, om tegen een geringe vergoeding, vrijblijvend te komen schaken . Let op: Men is dus geen echt lid, men doet niet mee aan de interne competitie, indelen tegen wie men speelt moet men zelf regelen (b.v. via een groeps-app) en men speelt buiten de speelzaal. Er wordt alleen gebruik gemaakt van onze materialen en onze locatie. Je zou het “huis-schaak-lid” kunnen noemen.
  3. Al eerder was het mogelijk dat potentiële nieuwe leden 4 weken gratis konden komen kijken hoe het er bij ons aan toe gaat. In het komende seizoen blijft dat ook zo, maar wat wel verandert is dat men ook voor 4 weken direct wordt ingedeeld in de interne competitie. Ons competitiesysteem is daar uitermate geschikt voor en niemand hoeft zich dan 4 avonden “op te offeren” door niet te kunnen schaken in de interne competitie. Ook denken wij dat het voor de potentiële nieuwe leden aantrekkelijker is omdat men zich direct opgenomen voelt.