Van de bestuurstafel

De bestuursvergadering konden we deze keer gelukkig weer live organiseren. Bijna alle bestuursleden waren inmiddels ingeënt, dus dat was (op 1,5 meter) weer mogelijk.

Wij hopen dat wij in september ook weer normaal kunnen schaken en dat alle corona maatregelen dan niet meer gelden.

Wat zijn de belangrijkste zaken die er besproken zijn?

Er staan een aantal activiteiten op het programma waarover binnenkort meer informatie zal worden verstrekt. Deze zijn:

1. Van Sportbedrijf Almelo is een voorstel ontvangen om mee te doen aan de heropening van de Almelose sportactiviteiten op 19 juni a.s. Wij willen als schaakvereniging daar ook aan mee gaan doen. We zijn met de Schelf in gesprek om dat mogelijk te maken in onze eigen speel locatie.
  2. Ons 90-jarig bestaan willen wij kleur gaan geven met diverse interessante activiteiten.
  3. De ledenwerfactie. Iedereen heeft een enquête in kunnen vullen, wat zijn daarvan de resultaten en wat gaan wij verder doen?

Besproken is de bestuurscrises die ontstaat bij de SBO. Verschillende bestuursposten zijn met ingang van het nieuwe seizoen niet ingevuld. Binnenkort zullen alle leden binnen de SBO hier over worden geïnformeerd.

Op vrijdag 20 mei zijn we weer begonnen met schaken. Er zal dit jaar geen clubkampioen worden gekroond, omdat wij het minimaal aantal van 20 clubavonden net niet kunnen bereiken. De partijen zullen wel worden aangemeld voor de KNSB-rating. Ook bij de jeugd zal er weer begonnen worden.

We hebben het voornemen om op 2 juli a.s. een snelschaaktoernooi te organiseren met geldprijzen. Als er dan nog steeds op anderhalve meter geschaakt moet worden gaat dit niet door.

De vrijdag erna begint het schaakseizoen in café België.

De competitie van de SBO zal komend seizoen opnieuw met achttallen en viertallen worden afgewerkt. We zullen waarschijnlijk uitkomen met één achttal en drie viertallen.

Ons eerste team zal uitkomen in de derde klasse KNSB.

De jeugdtrainingen gaan ook weer van start en het is leuk om te melden dat drie jeugdleden zich hebben geplaatst voor het Nederlands Kampioenschap.

Op financieel gebied is er nog al wat aan de hand geweest het afgelopen gebroken seizoen. Met diverse instanties Rijk, sportraad en speelzaal zijn verschillende zaken besproken en afgesproken. Daarnaast hebben wij een jubileum te vieren. Alle consequenties en (financiële) mogelijkheden gaan wij bekijken. Tijdens de algemene ledenvergadering zal het bestuur met voorstellen komen.

Ton van Manen