Vrijwilliger in het zonnetje

Het sportbedrijf Almelo heeft besloten om diverse vrijwilligers in het zonnetje te zetten. Voor onze schaakvereniging is de keuze op Daniël Rameaux gevallen. Hieronder het bijpassende verhaal van het sportbedrijf Almelo.

De passie voor schaken overbrengen aan de schooljeugd.

Dat is de uitdaging waar Daniël Rameaux zich al jaren voor inzet. Naast het verzorgen van de schaaklessen bij de jeugdafdeling van de Schaakvereniging Almelo geeft Daniël ook schaaklessen op de basisscholen. Vele scholieren hebben profijt van het volgen van zijn schaaklessen, niet alleen om het spel te leren maar ook krijgen leerlingen meer structuur en geestelijke rust. Een skill waar je levenslang je voordeel mee kunt doen.

Als “schaakman” zet Daniël zich in om de jeugdafdeling van de Schaakvereniging Almelo op te leiden en te enthousiasmeren voor de schaaksport. “Een stabiele factor waar de vereniging op kan bouwen” aldus voorzitter van Manen.

Samen met het team jeugdleiders is Daniël elke vrijdag van 18.15 – 19.30 uur te vinden op “de Schelf”. De kinderen krijgen daar eerst schaaklessen en worden (mits ze deze ambitie hebben) voorbereid op competities en schaaktoernooien.

Een mooie kroon op het werk is de geweldige opkomst op de schoolschaaktoernooien waar verschillende scholen tegen elkaar de strijd aan gaan.

De club is blij met zijn betrokkenheid, inzet en pro activiteit en hoopt nog jaren te kunnen genieten van zijn betrokkenheid en enthousiasme, vandaar de nominatie om in het zonnetje gezet te worden door Petra Bruggeman van Sportbedrijf Almelo.

Vrijdag werd Daniël voor de schaaklessen overvallen met een mooie bos bloemen en vele complimenten.