Schaken in het groen!

Het coronavirus dwong en dwingt ons al maanden tot vergaande maatregelen om verspreiding ervan tegen te gaan. Ook de Schaakvereniging Almelo (SVA) ontkwam er niet aan en moest noodgedwongen stoppen met de gezellige clubavonden. Een alternatief werd geboden in de vorm van online schaaktoernooien. Toch werden de sfeer, het face-to-face contact en niet te vergeten de boeiende lessen van de jeugdtrainers gemist. Nog net voor het einde van het schaakseizoen werden de maatregelen versoepeld. Die kans greep de SVA direct aan door iets nieuws te proberen: een buitenclubavond voor de jeugd! De gemeente verstrekte de club, onder voorwaarden, een vergunning om de afsluiting op 3 juli in het Schelfhorstpark te houden.
De jeugdtrainers kozen voor een fysieke en mentale krachtmeting die precies past in zo’n heerlijk groene omgeving met veel ruimte: Conditieschaak – een combinatie van hardlopen en schaken! Er kwamen 23 jeugdspelers op af.

In de prijzen vielen: Kars (1e van stap 3 en hoger), Raili (1e van stap 2) en Sven (1e van stap 1). Knap gedaan! Daarnaast was er een speciale loting waarbij Hamze, Niels en Sven in de prijzen vielen. Het was een heel geslaagde avond die zeker voor herhaling vatbaar is. Zo blijkt maar weer: een crisis biedt ook nieuwe inzichten en mogelijkheden!
De SVA wenst alle leden een heel fijne zomervakantie en graag tot ziens bij het nieuwe schaakseizoen!

park02
Park03