Van de bestuurstafel

Het is al weer een tijdje geleden dat we samen konden schaken in de Schelf. Gelukkig kunnen we, voor mensen die dat willen, toch elke vrijdag avond nog steeds schaken. Weliswaar online, maar toch leuk. Yannic zorgt daar voor, met ook regelmatig speciale schaakactiviteiten. In september hopen we dan weer fysiek bij elkaar te kunnen komen om een partijtje te kunnen schaken.

Zitten we dan als bestuur helemaal stil in deze corona tijd en doen we helemaal niets? Zeker niet. We houden regelmatig overleg hetzij online of tijdens een vergadering in de open lucht. Want er moeten zaken geregeld en afgesproken worden. Hierbij een korte opsomming, van wat er besproken is:

– De samenstelling voor de externe teams voor het komende seizoen. De externe competities beginnen pas na 31 oktober i.v.m. de corona problemen. Iedereen heeft zijn wensen aangegeven, waardoor de teams samengesteld kunnen worden. Helaas kunnen we daardoor maar 1 team opgeven voor de KNSB competitie, omdat het samenstellen van 2 teams niet mogelijk is gebleken. Te veel spelers kunnen niet altijd spelen en daardoor hadden we te weinig invallers beschikbaar.

– De start van het nieuwe seizoen in september willen we gewoon door laten gaan. In welke vorm weten we nog niet, dat hangt af van de dan geldende regels. Of de algemene ledenvergadering ook door kan gaan is nog niet bekend. Een beslissing hier over nemen we half augustus. Iedereen wordt daar nog over geïnformeerd.

– Binnen het bestuur zullen ook een aantal wijzigingen plaats vinden. Een aantal bestuursleden heeft aangegeven nu even wat anders te willen gaan doen. Is niet erg, we zijn druk op zoek naar nieuwe bestuursleden en een aantal hebben we inmiddels ook al bereid gevonden om diverse functies over te nemen. Tijdens de algemene ledenvergadering zullen we hier verder op terug komen, en hopelijk zullen de leden kunnen instemmen met de nieuwe kandidaten. Uiteraard kan iedereen zichzelf ook nog beschikbaar stellen voor een of andere functie.

– Naast bestuursfuncties zijn er ook een aantal ondersteunende functies (zie website), waarbij ook een aantal wijzigingen plaats hebben gevonden. Zo zal Jan Bouwhuis vervangen worden als websitebeheerder door Laszlo Moldovan en zal Yannick Husers officieel toegevoegd worden als evenementen organisator. Dit doet hij trouwens al heel lang, maar nu willen we hem toch officieel benoemen, zodat hij ook als aanspreekpunt hiervoor benaderd kan worden.

– Ook dit jaar kunnen we in de zomer gewoon weer door blijven schaken. We hebben de eigenaar van café België bereid gevonden om ook dit jaar ons de ruimte te geven om daar elke vrijdagavond te komen schaken. We beginnen 3 juli, aanvang 20.00 uur. Heel gezellig, kom gewoon langs voor een partijtje en een drankje op het terras. Ook niet leden van de schaakvereniging zijn uiteraard van harte welkom.

Verder wens ik iedereen, die toch nog op vakantie gaan, een prettige vakantie en tot in september.

Ton van Manen