Van de bestuurstafel

Tijdens de laatste bestuursvergadering is weer het nodige besproken. Hierbij een overzicht.

De meeste zaken lopen goed binnen de vereniging, daar zijn wij dan ook tevreden over. Het laatste oliebollentoernooi was een groot succes, veel deelnemers en een gezellige sfeer. Alleen was het jammer dat we de laatste ronde niet konden spelen i.v.m. de tijd. Daar gaan we het komende toernooi wat aan doen. Enkele ideeën zijn hier al voor.
Ook de jeugdtoernooien verlopen prima en de ondersteuning vanuit de leden is goed.

Voor de externe competitie blijft het elke keer wel weer een probleem om voldoende spelers te vinden voor de verschillende wedstrijden. Misschien hebben we te veel teams opgegeven. Daarom willen wij de komende maanden inventariseren welke spelers nu graag extern willen spelen en op hoeveel wedstrijden wij op hen kunnen rekenen. Natuurlijk heeft iedereen ook andere verplichtingen, dat is op zich niet erg, maar als wij dat van te voren weten kan daar rekening mee worden gehouden. Dat betekent voldoende reserve spelers achter de hand houden. Binnenkort wordt dit geïnventariseerd.

Binnen het huidige bestuur zullen de komende jaren ook een aantal wisselingen plaats vinden. Diverse personen hebben aangegeven een keer wat anders te willen gaan doen. Op zich is dat niet erg, ook anderen kunnen een keer in het bestuur plaats nemen. In het algemeen kost dat niet zo veel tijd en je bent direct op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de vereniging.

Tot slot nog een opmerking over het Nederlands jeugdkampioenschap. Dit is niet een toernooi wat door de schaakvereniging Almelo wordt georganiseerd. Yannic Husers heeft zich aangemeld om dit te organiseren. Hij is daar al heel voortvarend mee bezig, maar op dit moment blijft het financieren van dit toernooi een groot probleem. Belangrijke sponsors (gebruikelijk bij dit soort toernooien) zoals gemeente en provincie vinden het moeilijk om een bijdrage te leveren. Dus het blijft zoeken naar oplossingen. Laten we hopen dat het hem toch nog gaat lukken.

Ton van Manen