Jeugdschaak weer van start!

Het jeugdschaakseizoen is weer gestart,

Op vrijdag 6 september hebben de jeugdleden die geslaagd waren voor hun examen hun diploma uitgereikt gekregen.

Ook de prijzen van de interne competities 2018-2019 zijn toen uitgereikt. Hein Maathuis is clubkampioen geworden (hij staat helaas niet op de foto).

Uiteraard zijn ook alle vrijwilligers bedankt met een mooi bierpakket. Want zonder vrijwilligers hebben we geen schaken voor de jeugd op de vrijdagavond.

• Afgelopen vrijdag (13 september) hebben 10 teams zich aangemeld voor ons jaarlijkse vriendenschaak. Het was weer een gezellige schaakavond en de grote winnaars waren Stephen en Kars. Hieronder de uitslag van vriendenschaak.
  • Zaterdag heeft ons JCC-E team meegedaan met het NK E-teams. Daar zijn ze knap 15e geworden van de 40 teams. Een mooie prestatie van onze jeugd.
  • En gisteren zijn de kampioenen van het afgelopen seizoen in het zonnetje gezet tijdens de kampioenenparade: het team JCC-C en JCC-E.
  • Zo, dat waren twee hectische ‘schaakweken’…. aanstaande vrijdag gaan we weer normaal starten met de schaaklessen en de interne competities.
  • Tot slot hebben we voor de introductielessen bij Daniël, die vorige week begonnen zijn, plek voor nog meer kinderen. Dus zeg het voort: het jeugdschaakseizoen is weer gestart en iedereen is van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de introductielessen op de woensdagmiddag of vrijdagavond op de Schelf!

zie voor meer informatie: https://www.schaakverenigingalmelo.nl/jeugd/algemene-informatie/proeflessen/

So Ching Liu – Jeugdleider schaakvereniging Almelo

previous arrow