Jaarvergadering 2019

Vrijdag 13 september j.l. werd de algemene ledenvergadering van Schaakvereniging Almelo gehouden. Tevens werden de prijzen, die het afgelopen seizoen werden behaald, uitgereikt.
Eén daarvan, de Opsteker, ging naar Chris Wolters, die ondanks moeilijke omstandigheden zich toch optimaal heeft ingezet voor de club.
Voorzitter Ton van Manen gaf met behulp van een presentatie een overzicht van het reilen en zeilen van de club in het afgelopen jaar. Hij ging onder andere in op de absentie voor een deel van de externe teams.
Jeugdleiders Yannic Husers en So Ching Liu lieten weten dat de club alle zeilen moet bijzetten om een bloeiende jeugdafdeling te blijven houden. In het komende jaar zal van alle leden, die dat willen en kunnen, gevraagd worden om een actieve bijdrage te leveren. De overgrote meerderheid van de aanwezigen stemde hiermee in.
Voor wat betreft het programma voor het komende jaar werd besloten dat de simultaanwedstrijd door de clubkampioen gecontinueerd zal worden. Wegens gebrek aan belangstelling zal het ‘Kamerschaak’ van het programma afgevoerd worden.