De SBO heeft afgelopen weekend wijzigingen in de viertallencompetitie doorgevoerd. Eea houdt in dat Almelo V3 en Almelo V4 in een andere poule terecht zijn gekomen met dus andere tegenstanders. Inmiddels zijn de te spelen wedstrijden ook op deze site bijgewerkt.

De viertallencompetitie gaat voor schaakvereniging Almelo beginnen op 14 oktober a.s met 4 thuiswedstrijden. De teams gaan de degens kruisen met respectievelijk: V1 - Lonneker V1, V2 - HSC Stork V1, V3 - VriMOT V1 en V4 - Lonneker V3.

Gemengde resultaten in de eerste ronde viertallen competitie

Inmiddels zijn drie van de vier wedstrijden gespeeld. Almelo V1 hoefde niet in actie te komen omdat Lonneker geen representatief team op de been kon brengen(?). Almelo V2 speelde tegen HSC Stork V1 uit Hengelo. Dit werd een eclatante 4-0 overwinning waarbij vermeld dient te worden dat alle partijen voor 22.00 uur al klaar waren. Even later kon de eindstand van Almelo V3 – VriMOT V1 (uit Vriezenveen) genoteerd worden. Middels een ontsnapping op bord 3 werd er toch nog een benauwde 2-2 uit het vuur gesleept. Als laatste kwamen de mannen van Almelo V4 met de definitieve uitslag. Heel zachtjes, want de gasten van Lonneker V3 konden de terugreis aanvaarden met een dik verdiende ½-3½. Voor Standen in SBO competitie kunt gaan naar http://sboschaak.net/