Algemeen

De clubavonden van de schaakvereniging Almelo zijn in de periode van eind augustus tot en met eind mei op vrijdagavonden vanaf 19:30 uur (jeugd van 18:15-19:30)in het wijkcentrum De Schelf, Binnenhof 51-53 in Almelo.

De contributie bedraagt (bij betaling voor 1 november):
- EUR 120,- voor een seniorlid
- EUR  79,- voor een jeugdlid
Bij betaling na 31 oktober geldt een verhoging van 15 euro.
Leden van de schaakvereniging Almelo (SVA) zijn automatisch lid van de Schaakbond
Overijssel (SBO) en tevens lid van de Koninklijke Nederlandse Schaakbond (KNSB).
Zij ontvangen daarom 6x per jaar het blad "Schaakmagazine".

Schaakactiviteiten

Interne competitie:
Er wordt gespeeld iedere vrijdag van 19.30 uur tot 23.00 uur. Het speeltempo is 1:30 uur met 10sec toevoeging per zet vanaf zet 1 voor de gehele partij. De indeling geschiedt naar speelsterkte.
uiterlijk donderdagavond 22.00 uur; hierna zal de indeling op deze site verschijnen.Komt u wel spelen, maar weet u dat u later bent? Meld dit bij Egbert Gorter 06-53882349

Externe competitie:
Er wordt hierin uitgekomen met viertallen en achttallen teams.  Net als bij andere sporten is promotie en degradatie mogelijk. Almelo 1 speelt in de landelijke competitie, de ander teams in de onderbond. (SBO)

Jeugd:
De jeugd traint volgens de landelijke stappenmethode. Op vrijdag wordt les gegeven in de stappen 1 t/m 4.

Diverse activiteiten:
Twee keer per jaar vindt een snelschaaktoernooi plaats (rond de jaarwisseling en aan het eind van het seizoen). Verder vindt er binnen het seizoen nog een bekercompetitie, ëën of meerdere simultaanwedstrijden en een snelschaaktoenooi op een zaterdag. Voor de jeugd wordt het Open Almelo's Jeugdkampioenschap gehouden.

INTERNET
De indeling, uitslagen, standen en andere informatie is dagelijks te vinden op deze site, bezoek ons ook op Facebook!

BIBLIOTHEEK
We bezitten een bibliotheek waaruit de leden gratis schaakboeken kunnen lenen.